Logo

Op kamp, hoe zit dit allemaal ?

Zit je nog met vragen over je kamp, dan kan je in deze rubriek nog een heleboel antwoorden terugvinden.

Als je kind vlak voor het kamp ziek word, en je hebt een annulatie-optie bij boeking van het kamp genomen, dan kan je op basis van het doktersbriefje een aanvraag tot terugbetaling indienen. Let wel op, elk dossier wordt individueel bekeken en kan van elkaar verschillen gezien de situatie enz.

on 02/05/2017 door patrick lootens
Was dit nuttig voor jou?

Voor 90% van de kampen tellen we met het geboortejaar. Dit wil zeggen dat, indien uw kind in september 6 jaar wordt, hij mee zal kunnen gaan op een kamp dat start vanaf 6 jaar. Op die manier kunnen vriendjes uit dezelfde klas toch ook samen mee op kamp.

Let wel op: voor bepaalde activiteiten op bepaalde kampen is de leeftijdsgrens van 6 jaar verplicht bij deelname aan het kamp, dus daar kan het zijn dat je echt 6 jaar moet zijn. Voor alle zekerheid kan je bij twijfel altijd even contact opnemen met ons secretariaat op administratie@activak.be

on 01/13/2017 door
Was dit nuttig voor jou?

Wij contacteren je van zodra er een plaatsje vrijkomt. Dan kunnen alsnog je inschrijving in orde brengen. Maar of en wanneer dat zal gebeuren, is moeilijk te voorspellen.

on 06/05/2016 door Haike Vanwynsberghe
Was dit nuttig voor jou?

De externe kampen starten om 9u en eindigen om 16u30. Er is vooropvang voorzien vanaf 8u en naopvang tot 17u30.

Voor de externe musicalstage is geen opvang voorzien, gelieve hier zeker rekening mee te houden.

on 06/01/2016 door Marie Waterschoot
Was dit nuttig voor jou?

Als een kamp volzet is, staat er op de website een rode knop 'volzet' bij het kamp. Dat betekent dat er geen plaats meer is en dat u zich enkel nog kan inschrijven op de reservelijst, dat kan via de knop 'inschrijven reservelijst'. Indien u wil weten hoeveel plaatsen er nog zijn voor een kamp dat nog niet volzet is, kan u ons best contacteren via administratie@activak.be of via 03/569/98.42

on 04/30/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Een extern kamp is een kamp zonder overnachting. U brengt uw kind(eren) 's morgens naar de kamplocatie en haalt ze 's avonds weer op. Ons aanbod van externe kampen en meer informatie kan u terugvinden op http://externekampen.be/ 

on 04/27/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Dat is natuurlijk zeer vervelend. Wij raden aan om u op te geven voor onze reservelijst. Als er dan iemand annuleert voor het desbetreffende kamp, contacteren wij u en kan uw zoon/dochter alsnog ingeschreven worden. Gelieve hiervoor een mailtje te sturen naar administratie@activak.be

on 02/26/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Ja, al de deelnemers aan onze kampen zijn verzekerd voor lichamelijke ongevallen. Als er iets gebeurt op kamp, wordt er een verzekeringsformulier ingevuld. Dit krijgt u zelf niet mee naar huis maar er wordt bij de verzekeraar een dossier mee aangemaakt. Onze verzekeraar contacteert u daarna zelf om het dossier af te handelen.

on 02/13/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Onze kleuterkampen zijn allemaal met overnachting maar we houden de periodes bewust kort (3 dagen, 2 overnachtingen). Wij posten dagelijks foto's van onze kampen op Facebook, zodat u de bezigheden van uw kind van thuis uit kan volgen. Voor de groepssfeer is het natuurlijk ook het leukste dat de kleuters het volledige kamp meemaken, met overnachtingen erbij.

on 02/13/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Ja, voor de kampen die volzet zijn, maken mij een wachtlijst aan. Van zodra er een plaatsje vrijkomt, contacteren wij de mensen op die lijst. Stuur een mailtje naar administratie@activak.be als u uw kind(eren) op een wachtlijst wil plaatsen.

on 02/12/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Alle binnenlandse kampen starten op zondag tussen 14.00u en 18.00u. Het precieze startuur krijgt u bij de laatste informatie van het kamp waarvoor u ingeschreven heeft. Deze informatie ontvangt u wanneer u betaald heeft. Het dolfijnenkamp is een uitzondering, dit start telkens op zondag al om 11.00u. Het einduur is voor alle binnenlandse kampen vrijdag om 16u. Voor de buitenlandse kampen zijn de uren afhankelijk van de busmaatschappij en de afstand naar de locatie. Hier wacht u dus best de laatste informatie af.

 

on 02/09/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Als je bij ons de animatorcursus gevolgd hebt en je hebt uiteindelijk na een geslaagde stage je diploma animator behaald, kan je als animator mee op kamp. Hier ga je uiteraard niet zelf voor moeten betalen. Wil je meer informatie over het 'animator-zijn', dan kan je steeds een mailtje sturen naar animatoren@activak.be.

on 01/31/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Het is niet zo dat je heel de tijd Frans moet spreken, maar we gaan dat wel aanmoedigen tijdens het kamp. Dat zal op een spelende en ontspannende manier gebeuren. Uiteraard ga je ook nog voldoende Nederlands kunnen praten, daar hoef je geen schrik voor te hebben.

on 01/26/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

De busreizen vertrekken meestal vanuit Antwerpen (parking Pidpa), omdat dit voor de meeste mensen het handigste is. We proberen de uren zodanig in te plannen, zodat het voor iedereen mogelijk is om er tijdig te geraken. Soms hangen we af van de busplanningen van onze partners. Als er grote groepen zijn die bv. samen op 1 plek langs de route van de bus willen opstappen, kan dat steeds aangevraagd worden via info@activak.be. Wij gaan dan met de busmaatschappij na in hoeverre dit mogelijk is. Voor de concrete vertrekuren van de buitenlandse kampen wacht u best de laatste informatie af. Deze ontvangt u per mail wanneer uw inschrijving betaald is.

on 01/24/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Dit is geen probleem, zolang je maar weet dat je dan waarschijnlijk bij de oudsten gaat zijn. Wij kijken voor al onze kampen naar het geboortejaar van de deelnemers, dit wil dus zeggen dat wanneer iemand bijvoorbeeld pas in oktober 12 jaar wordt, hij/zij toch ingeschreven mag worden voor de kampen vanaf 12 jaar. Enkel voor de paardrijkampen met tochten buiten moet je de leeftijd van 12 jaar bereikt hebben op de dag van aanvang van het kamp.

 

on 01/18/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Al onze buitenlandse kampen zijn volledig begeleide reizen, van bij de start van het kamp (aan de bus) tot ze terug aankomen (aan de bus). Onze animatoren zijn de volledig reis bij de jongeren aanwezig en begeleiden hen bij alle activiteiten die plaatsvinden.

on 01/18/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Dit kan op twee manieren. Het handigste is dat elk vriendje zich individueel lid maakt op de website zodat we alle correcte gegevens hebben. Als er dan 1 persoon inschrijft via de website, en in de mededeling zet met welke vrienden hij/zij in de groep/kamer wil zitten, dan is dit voldoende. Niet iedereen moet dit bij zijn inschrijving vermelden. De tweede mogelijkheid is dat u alle gegevens van de kinderen verzamelt (naam, voornaam, adres, telefoon/gsm, e-mailadres en geboortedatum), en dit in 1 mailtje stuurt naar administratie@activak.be. De inschrijvingen zullen dan voor u in orde gebracht worden.

on 01/15/2016 door Lauren Smets
Was dit nuttig voor jou?

Wij proberen zoveel mogelijk rekening te houden met leeftijden, maar op kamp gaan met vriendjes is voor ons ook een heel belangrijk gegeven. Het gebeurt regelmatig dat kinderen of jongeren graag nog een jaartje extra willen meegaan op een bepaald kamp. We gaan hier in principe nooit moeilijk over doen, alleen is het belangrijk te weten dat hij/zij dan waarschijnlijk de oudste van het kamp zal zijn.

on 01/12/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Voor Fun in Texel en Strandtochten Texel is er busvervoer voorzien vanuit Antwerpen. De bus vertrekt rond de middag vanop de Desguinlei (Pidpa parking). Voor de exacte vertrek- en aankomsturen, wacht u best de laatste informatie af die u per mail zal ontvangen wanneer de inschrijving betaald is. Het busvervoer is inbegrepen in de prijs.

on 01/12/2016 door Abdisa Van Paesschen
Was dit nuttig voor jou?

Voor de Splash & Fun kampen in Duinrell is er busvervoer voorzien. De bussen zullen op zondagmiddag vertrekken vanuit Antwerpen (Pidpa parking op de Desguinlei). Mocht u daar door uitzonderlijke omstandigheden niet op tijd geraken, dan mag u uw kinderen uiteraard rechtstreeks naar Duinrell brengen. Zeer belangrijk is dat u dit op voorhand meldt via administratie@activak.be zodat zowel de organisatie als de animatoren op de hoogte zijn.

on 01/11/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Belangrijk voor dit kamp is dat je eerlijk bent tegenover ons en de eigenaars van de paarden. Het is belangrijk dat je voor dit kamp zelf je paard/pony kan op- en afzadelen en dat je stap, draf en galop goed beheerst. We zijn hier streng op omwille van de veiligheid van uw zoon/dochter. Het is ook zo dat noch Activak als organisatie, noch de animatoren die dit kamp begeleiden, hier iets in te zeggen hebben.

on 01/11/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Voor jongeren die op buitenlands kamp gaan, zijn we flexibel in het meenemen van een gsm op kamp. Er worden wel afspraken gemaakt rond het gebruik ervan (bv. niet gebruiken tijdens activiteiten) en Activak is op geen enkele manier verantwoordelijk voor het toestel. Activak en haar animatoren/medewerkers kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor schade, diefstal of verlies.

Met andere woorden: als je je gsm meeneemt, dan mag dit het kamp niet storen en ben je zelf constant verantwoordelijk voor je eigen toestel. Let ook op voor de hogere kosten in het buitenland!

on 01/08/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Het is belangrijk dat u de medicatie zelf meegeeft, de nodige uitleg schriftelijk toevoegt én doorgeeft aan de hoofdanimator/eindverantwoordelijke van het kamp. Activak mag zelf geen medicatie meer meenemen op kamp. Wij mogen kinderen enkel medicijnen toedienen als deze door de ouders meegegeven zijn. Het is dus van groot belang dat alles goed uitgelegd wordt, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan op kamp.

on 01/07/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Als vzw zijn we verplicht om te werken met leden en dat is ook de reden waarom het lidgeld elk jaar betaald moet worden. Uw lidmaatschap is dus steeds maar 1 jaar geldig. Sinds een aantal jaar hebben we een zeer mooi pakket samengesteld met allerlei kortingen die je met je lidkaart kan verkrijgen. De 5€ haal je er dus snel uit als je van deze verschillende kortingen (voor o.a. Bobbejaanland, Boudewijn Seapark) gebruik maakt.

on 01/04/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Activak werkt samen met verschillende bedrijven die aan hun personeelsleden een mooie korting aanbieden om een kamp bij Activak te boeken. Deze korting wordt steeds bepaald in samenspraak met het bedrijf zelf.

Indien u hierin geïnteresseerd bent, kan u de personeelsdienst van uw bedrijf steeds contact met ons laten opnemen via info@activak.be

on 01/04/2016 door
Was dit nuttig voor jou?

Voor de kampen in Graide heb je de mogelijkheid om voor 20€ heen en terug mee te rijden met de minibus. Die bus zal vanuit het Activak-kantoor in Merksem vertrekken. Als je hiervoor wil inschrijven, gelieve te mailen naar administratie@activak.be , dan zal je ook meer informatie krijgen over de vertrekuren enz.

on 12/30/2015 door
Was dit nuttig voor jou?

Mocht het bedrag te groot zijn om in 1 keer te betalen, dan mag u bij de mededeling van de boeking (of telefonisch) doorgeven dat u graag in schijven wil betalen. U mag dit ook na inschrijving mailen naar administratie@activak.be en dan krijgt u de voorwaarden doorgestuurd per mail.

on 12/19/2015 door
Was dit nuttig voor jou?

Belangrijk is om bij uw inschrijvijng - telefonisch, op de website of via administratie@activak.be - te vermelden dat u bij Fortis werkt. Wij doen dan het nodige om de juiste factuur te versturen.

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

Nee, voorkennis is zeker geen vereiste om deel te nemen aan onze taalkampen. We proberen op een speelse manier de taal aan te leren en dat op elk niveau. Aan het begin van het kamp worden de deelnemers ingedeeld per kennisniveau. Wij werken met taalleerkrachten, zij hebben de nodige ervaring om les te geven aan kinderen van alle niveaus.

 

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

Ja, dat is mogelijk. Indien u geen annulatie-optie genomen hebt bij de inschrijving en uw zoon/dochter kan niet meer meegaan, dan kan u het kamp doorgeven aan iemand die in het kamp past qua leeftijd en interesse. Dit kan je best telefonisch of via mail doorgeven, deze 'nieuwe' persoon dient zich wel nog als lid te registreren.

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

Voor meerdere kinderen per gezin voorzien we geen korting, maar indien je binnen je bedrijf waar je werkt kortingen kan bedingen voor alle personeelsleden, dan mag je zeker contact met ons opnemen via info@activak.be

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

Voor het safaricamp in de Beekse Bergen is geen extra vervoer voorzien door Activak De deelnemers dienen terplaatse gebracht te worden, zodat u als ouder ook een goed beeld krijgt van waar uw kind zal verblijven. U krijgt dan ook de kans om de animatoren beter te leren kennen en met een goed gevoel terug naar huis te gaan.

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

Tijdens de paasvakantie organiseren wij een animatorcursus, het Dolfijnenkamp en 3 paardijkampen. Deze kampen kan je elders op de website terugvinden.

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

Zolang we op voorhand een duidelijk beeld hebben van wat belangrijk is om te weten over uw kind, kan dit zeker en vast. We vragen om contact op te nemen met ons kantoor, zodat we alles goed kunnen doorpraten en bekijken wat er wel of niet mogelijk is op het kamp waar u voor wil inschrijven. We doen ons uiterste best om zoveel mogelijk kinderen de kans te geven om mee op kamp te gaan, maar kunnen dit natuurlijk niet garanderen voor elk kind dat extra verzorging of begeleiding nodig heeft.

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

Ja, zolang we goed op voorhand ingelicht worden over de speciale voeding, is er geen enkel probleem. Alle nodige informatie kan je invullen op de medische fiche, die je kan terugvinden in het pakketje met de laatste info. Deze krijg je opgestuurd samen met de betaalbevestiging. Je kan ook altijd een mailtje sturen naar kookploeg@activak.be waarbij je wat meer info geeft over het eten en waarbij je ook zeker vermeldt over wie het gaat en welk kamp hij/zij gaat doen in welke periode. Zo kunnen wij alles aan de juiste locatie doorgeven!

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

U kan een attest van deelname schriftelijk aanvragen bij ons. Gelieve daarbij een aan uzelf gefrankeerde enveloppe toe te voegen, zodat wij het attest naar u kunnen opsturen.

Let op!! Het attest van deelname wordt vaak gevraagd door bv. werkgevers of mutualiteiten en is iets heel anders dan een fiscaal attest. Dat krijg je op het einde van het kamp mee naar huis (zolang je aan alle voorwaarden voldoet.)

 

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

 

Je kan steeds een mailtje sturen naar kookploegen@activak.be voor meer informatie.

Lees hier alvast de bundel eens door over de kookploegen: FLyer kookploegen

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

Activak voorziet voor elk kind jonger dan 12 jaar een fiscaal attest. Dit attest zal op het einde van het kamp door de monitoren meegegeven worden. Het attest heeft een waarde van € 11,20/dag die fiscaal aftrekbaar is. Wilt u een kopietje aanvragen, dan dient u een aan uzelf gefrankeerde enveloppe op te sturen naar ons secretariaat, met daarin de vraag om een duplicaat terug te sturen.

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

We rekenen per 10 kinderen op 1 animator. Voor de kleuters is dat 1 animator per 6 kinderen. Onze monitoren worden door ons of door een andere erkende jeugdorganisatie gevormd, zodat we zeker zijn van kwalitatief goede mensen. Het kan zijn dat onze stagiairs ook op bepaalde kampen meedraaien, maar dat is meestal op kampen waar meerdere monitoren zijn. Elk (groot) kamp heeft ook een hoofdanimator en elke regio heeft zijn eigen regioverantwoordelijke.

 

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

Dit hangt af van je leeftijd, welk kamp je doet en hoeveel mogelijkheden je hebt om iets te kopen. We kunnen hier dus geen vast bedrag op kleven.

Voor de jongsten organiseren onze monitoren een winkelsysteem, waarbij ze in het begin van de week het geld ophalen en de kinderen dagelijks in het winkeltje (vrijblijvend) iets kunnen kopen. Alles kost €1 (snoep, drank, chips, ...). Onze animatoren houden een oogje in het zeil (zodat de kinderen bv. geen 20 snoepjes per dag kunnen kopen). Op deze manier kan er nooit geld verloren geraken of gestolen worden. Op het einde van de week krijgt elk kind de overschot van zijn zakgeld terug in een omslag.

Voor de oudsten is er niet echt een systeem voorzien. Zij die willen kunnen hun zakgeld in bewaring geven bij de monitoren en zij die niet willen houden het zelf bij. Dit is uiteraard volledig op eigen verantwoordelijkheid. Als we op uitstap gaan, zorgen de animatoren ervoor dat de kinderen wat geld meekrijgen, zodat ze ter plaatse iets kunnen kopen.

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

Deze vraag krijgen wij regelmatig. Alles hangt van de kamerindeling af. We proberen zo veel mogelijk om jongens en meisjes apart te laten slapen. Soms lukt het niet om de kamerindeling zo te doen en dan lossen we het op door zus/broer of neef/nicht bij elkaar te laten slapen.

 

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?

Veel deelnemers komen op kamp met hun broertje/zusje of nemen een vriendje/vriendinnetje mee. Toch zijn er jaarlijks veel kindjes die alleen op kamp komen. Onze monitoren maken er een sport van om ervoor te zorgen dat alle kinderen elkaar kennen op de eerste avond van het kamp en als dat lukt, is het kamp al grotendeels geslaagd!

on 11/30/-0001 door
Was dit nuttig voor jou?
Back to Top